Skuteczne prowadzenie własnej firmy wiąże się z potrzebą podejmowania wielu decyzji. Lecz aby można było podjąć takie decyzje, to trzeba posiadać odpowiednie informacje, które mogą w tym pomóc. Pomysłów na pozyskanie takich informacji jest wiele, a jeden ze skuteczniejszych to różnego rodzaju badania marketingowe albo rynkowe. Przeważnie wykonywane są one przez jakąś specjalistyczną firmę, która korzysta z dedykowanych, dopracowanych przez lata metod.
Jeśli będzie chodzić o badania marketingowe, to mierzone są przede wszystkim efekty realizowanych działań promocyjnych i ich poziomu skuteczności. Przeważnie one obejmują kilka obszarów, na przykład rozpoznawalność danej marki wśród klientów, ekonomiczna efektywność kampanii reklamowych czy testy czytelności i jakości reklam. Wszystkie te rzeczy pozwolą się dowiedzieć, na ile wydatki na reklamę przekładają się później na pozyskiwanie klientów, lecz również jakie działania można podjąć, aby wszystko to jeszcze poprawić. Duże znaczenie dla ustalania kierunków rozwoju firmy mają też badania rynku.
Wiele osób je utożsamia z badaniami marketingowymi, lecz będą to jednak dwa zupełnie oddzielne zagadnienia. Przede wszystkim w przypadku takich badań są mierzone zachowania klientów i decyzje zakupowe, które oni podejmują. W takich celach często korzysta się z kilku sposobów dotarcia do nich, przykładowo w formie rozmów bezpośrednich czy telefonicznych. Jeżeli takie badania będą rzetelnie i dokładnie zrobione, to dostarczają bardzo dużych ilości przydatnych informacji, jakie można wykorzystać do rozwoju własnej firmy.
+Tekst Sponsorowany+